jueves, 29 de octubre de 2009

Cultura tecnològica i educació

El text Cultura tecnológica y educación, extret de l'obra Hoy ya es mañana. Tecnologías y educación: un dialogo necesario d'A. Álvarez i R. Méndez ens planteja i ens obra la visió del significat de tecnologia no tan sols com aparells que s'activen apretant un botó o un interruptor sinò en un sentit molt més ampli.

Els autors per a explicar-nos quines són les diferents tecnologies existents, les classifica en quatre apartats diferents:

- Tecnologies organitzatives: les que abarquen tot tipus d'organització social, que no són tangibles a diferència de les que a continuació esmentarem i que estàn coordinades per a un grup. Ex: els castellers, la disposició d'una orquestra, una manifestació...

- Tecnologies artefactuals: aquelles que s'identifiquen desde sempre amb la tecnologia. Són instruments tangibles i palpables, és a dir, materials. Ex: un cotxe, un ordinador, un ascensor...

- Tecnologies simbòliques: les quals estàn relacionades amb els símbols, representacions de la realitat, icones... Ex: senyals de trànsit, una bandera...

- Tecnologies biotecnològiques: aquelles que es refereixen a la manipulació de la vida biològica. Ex: fecundació in vitro, vacunes...

Per tant com a conclusió podem extreure que la tecnologia va més enllà d'un aparell electrònic, la tecnologia ens envolta constantment en molts aspectes de la nostra vida i també cal esmentar que la gran part de les tecnologies estàn constituides per un aspecte clau i el que les diferència entre elles és l'element que hi predomina, dit d'una altra manera, tot i que estiguin separades moltes es relacionen entre si.

No hay comentarios:

Publicar un comentario